Realitatea TV şi Antena 3 au difuzat cele mai multe spoturi în campania electorală. PDL a comandat cel mai mare număr de spoturi electorale la televiziunile naţionale. Alianţa PSD+PC a avut mai puţine clipuri pe Antene decât adversarii PDL şi PNL. Sistemul de vot uninominal a mutat grosul investiţiilor de promovare a candidaţilor de pe televiziunile şi radiourile naţionale pe cele locale. Totuşi, pentru a-şi consolida imaginea, partidele au optat şi pentru posturile cu acoperire naţională.
Potrivit monitorizărilor, în perioada 30 octombrie – 26 noiembrie, partidele şi alianţele au comandat 1.245 de spoturi TV. Trebuie precizat că, pentru prima dată în istoria audiovizualului autohton, posturile radio-TV au avut posibilitatea să vândă spaţii publicitare partidelor şi candidaţilor.
Canalele publice TVR 1 şi TVR 2, conform legii, au difuzat reclame în regim gratuit. De asemenea, Pro TV şi Antenele grupului Intact nu au facturat spoturile. Naţional TV, N24, Prima TV şi Kanal D nu „s-au înscris în cursa vânzărilor electorale”.
Cel mai mare număr de reclame difuzate în perioada amintită a aparţinut Partidului Democrat Liberal (PDL): 455. Majoritatea acestor clipuri au fost difuzate pe Realitatea TV (128). De remarcat că PDL a beneficiat de un număr însemnat de difuzări pe Antenele lui Dan Voiculescu: 84 pe Antena 3 şi 42 pe Antena 2.
De remarcat că PNL a avut acelaşi număr de spoturi pe cele două Antene. Surprinzător, însă, alianţa PSD+PC a avut 56 de spoturi pe Antena 3 şi 27 pe Antena 2. Aşadar, alianţa a avut un număr mai mic de clipuri chiar pe „terenul propriu” al lui Voiculescu (PC) faţă de cei doi competitori.
Revenind la PNL, este demn de subliniat faptul că grosul reclamelor (163) au fost difuzate pe Realitatea TV. Este cel mai mare număr alocat de un partid pe o televiziune.
OTV,