După experiențele managerilor din străinătate, directorii și antreprenorii români încep să își ia pauză de la jobul care-i solicită prea mult, invocând anul sabatic.
”Mi-e greu. Am o stare de oboseală, încât mi-aș lua un an de vacanță!”. Câți dintre români nu au gândit sau rostit această frază, mai ales într-o perioadă în care presiunea de la serviciu, indiferent de domeniu, a crescut simțitor din cauza crizei.
Sunt destui care au trecut de la vorbă la faptă, sătui de traiul stresant.
Octavian Segărceanu, unul dintre cei mai cunoscuți oameni din publicitatea românească, a avut curajul să renunțe la tot și să plece un an în lume. Fost director de creație adjunct la McCann Erickson, el a renunțat să se mai agite pentru concepte de reclame și a decis să facă o schimbare. Și-a luat biletul de avion în toamna lui 2007, urmând ca în 2008 să plece.
”A fost vorba de o profundă criză existențială. Simțeam că traversez un proces accelerat de alchimie inversă”, își motivează Segărceanu decizia. Nu a plecat într-o vacanță de relaxare, nici măcar nu a plănuit să petreacă un an pe meleaguri străine. Călătoria lui Sega, căci așa este cunoscut cel care acum face regie de spoturi publicitare, a fost inițial de trei luni, în India, la Osho International Meditation Resort. ”La finalul perioadei, am simțit că încă nu mă pot întoarce, că mai am multe de explorat. Așa că am plecat spre Nepal, unde am trăit una dintre cele mai importante experiențe ale călătoriei și a vieții mele”, rememorează publicitarul.
Au urmat India, Tailanda, Coreea de Sud. ”S-a întâmplat din aproape în aproape, din ce în ce mai puțin planificat și din ce în ce mai liber”, mai povesteşte Segărceanu.
Din India a plecat spre Nepal. ”Am urmat un curs de Vipassana în izolare, am intrat în contact cu învățătura lui Buddha și am simțit într-o oare