Dacia şi Nokia, companiile din industria farmaceutică, operatorii de clinici private, transportatorii aerieni low-cost, dar şi retaileri de îmbrăcăminte precum Zara sau C&A se numără printre câştigătorii crizei, în condiţiile în care multe dintre aceste companii şi-au dublat cifra de afaceri în perioada 2008-2010, arată datele anuarului "Cei mai mari jucători din economie" realizat de ZF.
Anuarul va fi lansat astăzi în cadrul evenimentului Cei mai mari jucători din economie - Companii care au învins criza. Lecţiile crizei pentru următoarea perioadă de creştere economică, organizat de ZF în parteneriat cu PricewaterhouseCoopers la Banca Naţională.
În cadrul conferinţei de astăzi va avea loc şi lansarea primei cărţi de strategie de afaceri - Formule de succes pentru următorul deceniu - care este scrisă de consultanţii PwC şi analizează modelul de reuşită al jucătorilor de pe piaţa locală.
Dacia, cel mai mare constructor auto din România, avea în 2008 afaceri de 2 mld. euro, dar a găsit "nişa" exporturilor care a dus compania pe primul loc în topul exportatorilor şi a determinat un avans de 30% al vânzărilor în perioada 2008-2010, la peste 2,7 mld. euro.
Tot pe exporturi s-a bazat şi creşterea explozivă a Nokia, care a ajuns de la 455 mil. euro în 2008 la o cifră de afaceri estimată la 1,5 mld. euro anul trecut, avansul fiind unul dintre cele mai mari din economie.
Şi grupul spaniol Inditex, care deţine brandul Zara, şi-a dublat vânzările din România în doi ani, la 100 mil. euro, în condiţiile în care acţionarii au negociat chirii mai mici şi au găsit spaţii mai bune pentru a se extinde în centrele comerciale. Avansul vânzărilor Zara s-a produs într-o perioadă în care consumul s-a redus cu aproape 15%, iar jucătorii din retailul alimentar au majorat considerabil numărul promoţiilor pentru a-şi vinde marfa. Şi grupul C&A, care în 2008 făcea