Bucureştiul prin Primăria Capitalei este unul din oraşele care fac parte din programul european de încurajare a transportului alternativ Săptămâna de mobilitate urbană. Deşi municipalitatea susţine că a făcut mai multe investiţii şi campanii de încurajare a ciclismului şi a transportului în comun în Bucureşti ele, însă, nu au avut loc. Pistele de bicicletă sunt pe cale de dispariţie, iar RATB anunţă clienţi mai puţini.
Programul „Săptămâna de mobilitate urbană” 2013 este un program al Comisiei Europene derulat anual prin care oraşele de pe bătrânul continent încearcă să promoveze transportul alternativ şi alte politici de transformare a mediului urban într-unul curat şi sănătos.
Cu toate că sunt înscrise peste 2.000 de oraşe din 43 de ţări în ediţia de anul acesta, doar câteva oraşe au planuri suficient detaliate.
Ceea ce poate surprinde orice om care va verifica pagina Bucureştiului din campanie, este faptul că la categoria realizări sunt trecute lucruri care, cel puţin deocamadată, nu au avut niciodată loc sau care contrazic efectiv realitatea.
La categoria reprezentant este trecut Ion Dedu, directorul direcţiei transporturi şi infrastructură din Primăria Capitalei, iar în ceea ce priveşte angajamentele luate, am putea spune că ele sunt cel puţin curajoase.
Astfel, potrivit sursei citate, participantul se angajează să organizeze o săptămână de activităţi legate de tema mobilităţii alternative în mediul urban, dar şi de complementarea uneia sau mai multor măsuri permanente care să contribuie la transferul modal de la maşina privată la mijloace de transport mai ecologice.
„În cazul în care este posibil, cel puţin una dintre aceste măsuri ar trebui să fie o realocare permanentă a spaţiului rutier în favoarea mersul pe jos, mersul cu bicicleta sau transportul public (de exemplu, închiderea unui drum, mărirea unui trotuar, o bandă no