Motoarele cu celule de combustie, care folosesc hidrogen sau etanol, ar putea fi soluţia salvatoare pentru vehiculele ecologice din viitorul apropiat Autovehiculele cu hidrogen, care emană în Motoarele cu celule de combustie, care folosesc hidrogen sau etanol, ar putea fi soluţia salvatoare pentru vehiculele ecologice din viitorul apropiat
Autovehiculele cu hidrogen, care emană în atmosferă numai vapori de apă, par să fie cea mai bună soluţie pentru circulaţia urbană din anii care vin.
Totuşi, deşi ideea că noile maşini nu ar polua deloc este foarte atrăgătoare, performanţele acestor maşini sunt, deocamdată, sub aşteptări. Nimeni nu vrea o maşină care demarează greu, pe care nu prea ai unde să o alimentezi şi care, pe deasupra, nici nu inspiră prea multă încredere.
Hidrogenul poate fi ars în motor, aşa cum arde şi benzina, sau poate produce energie electrică, prin intermediul unor celule de combustie. Ambele metode presupun arderea hidrogenului pentru a furniza energia necesară deplasării vehiculului.
Metodele au fost studiate în detaliu, încă de acum mai multe zeci de ani. Dar, cum atunci benzina părea cel mai ieftin carburant aflat la îndemâna omului, nimeni nu s-a obosit să pună în practică noile tehnologii.
Criza mondială a petrolului i-a făcut pe inginerii de azi să reconsidere vechile proiecte şi, în ultimii zece ani, au fost testate 17 noi modele de motoare cu hidrogen. Conform experţilor de la Toyota, pomparea hidrogenului în camerele de ardere ale motoarelor obişnuite duce la deteriorarea acestora, din cauza exploziei foarte violente a acestui gaz după ce motorul se încinge.
Pentru un mai bun control asupra procesului de ardere, tehnicienii au preferat celulele de combustie pe bază de hidrogen, care alimentează cu energie electrică motorul electric al maşinii. Primul mare obstacol în calea noilor motoare este hidrog