Peste cel mult un an, Portul Constanţa ar putea ajunge în administrarea mai multor primării din Constanţa şi a Consiliului Judeţean. Patru parlamentari PSD au depus vineri în Parlament un proiect de lege care vizează transferul celor 60% din acţiuni pe care Ministerul Transporturilor le deţine la Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa către autorităţile locale.
Ieri, trei dintre semnatarii proiectului (Eduard Martin, Alexandru Mazăre şi Manuela Mitrea) au susţinut o conferinţă de presă în care au explicat ce presupune transferul acţiunilor. „Legea pe care o depunem spre adoptarea Parlamentului României are un text relativ simplu. Se spune că se transferă acţiuni de la Ministerul Transporturilor către unităţi administrativ-teritoriale, cum ar fi către Consiliul Local Constanţa - 31% din acţiunile deţinute de Ministerul Transporturilor, către Consiliul Judeţean Constanţa - un număr de 15%, către Consiliul Local Agigea - 4%, către Consiliul Local Năvodari - 3%, către Consiliul Local Mangalia - 2%. Structura finală a acţionariatului APMC va fi următoarea: 51% din acţiuni vor fi deţinute de către Consiliul Local Constanţa, 15% de Consiliul Judeţean Constanţa, 2% de Mangalia, 3% de Năvodari, 4% de Agigea. Rămân la Fondul Proprietatea 20% din acţiuni şi 5% rămân la Ministerul Transporturilor, pentru că există o lege care prevede obligativitatea reţinerii acestor acţiuni în portofoliul ministerului pentru o eventuală listare pe bursă", a explicat Eduard Martin. De ce şi Consiliul Judeţean? Pentru că, afirmă deputatul, Consiliul Judeţean reprezintă toţi cetăţenii judeţului, care trebuie şi ei să aibă beneficii de la port.
Exemple europene
Tot Eduard Martin spune că, la elaborarea acestei legi, a avut în vedere exemple similare din Uniunea Europeană. Astfel, potrivit deputatului PSD, porturile Anvers, Hamburg şi Lisabona sunt deţinut