Piaţa locală de contraceptive orale, care s-a ridicat la aproape 17 milioane de euro anul trecut, a înregistrat o scădere a vânzărilor în ultima perioadă, însă companiile mari, precum Sanofi-Aventis, o găsesc extrem de atractivă astfel că îşi pregătesc intrarea.
Calculat ca procent din vânzările europene, care sunt de aproximativ 1,7 miliarde de euro, rezultă că România generează în jur de 1% din piaţa europeană.
În prezent, trei jucători, Bayer, Gedeon Richter şi Merck îşi dispută această nişă, toţi trei având o cotă de piaţă cumulată de aproape 99%, potrivit calculelor ZF pe baza informaţiilor companiei de analiză şi studii de piaţă Cegedim România. În aceste condiţii se poate spune că piaţa de contraceptive orale este puţin competitivă, dar pe fondul unui consum mult mai mic decât în alte state vestice.
"Acest segment de piaţă în acest an este în curs de stabilizare, după ce în anii precedenţi a prezentat o scădere, care se poate atribui condiţiilor socio-economice, crizei financiare mondiale", a spus Zayzon A. Zsuzsanna, PR manager al Gedeon Richter România.
În prima jumătate a acestui an, compania ungară a avut afaceri de 4,1 milioane de euro din vânzările de contraceptive, adică 23% din vânzările totale aferente primului semestru, potrivit calculelor ZF pe baza datelor Cegedim. Compania are în portofoliu produse precum Postinor, Rigevidon, Novynette, Karissa şi Tri Regol.
Liderul acestei pieţe este compania Bayer care în intervalul 2007-2008 a reuşit să-şi conserve vânzările, pe fondul unei pieţe în declin. Cel mai vândut contraceptiv oral din România este Yasmin, aflat în portofoliul Bayer, care anul trecut a generat vânzări de 4,3 milioane de euro.
Toamna se numără lansările de produse
Luna aceasta, Zentiva, companie deţinută de gigantul Sanofi-Aventis, cel mai mare jucător pe piaţa românească de medicamente, se pregăte