Operatorii de zbor au micşorat, în ultimii trei ani, limita permisă pentru transportul bunurilor pasagerilor cu aproximativ 24% şi au mărit taxele pentru orice kilogram în plus. Cu cât valizele la cală sunt mai puţine, cu atât scad costurile de manipulare ale acestora, iar companiile au din ce în ce mai mult spaţiu pentru transporturile cargo.
Ca să facă faţă crizei, companiile aeriene din toată lumea au micşorat considerabil, în ultimii ani, preţurile biletelor de avion. Ca să nu-şi micşoreze profiturile, încearcă să compenseze din alte activităţi - de la transporturile de mărfuri (cargo), vânzări de produse la bordul aeronavelor, până la taxarea excesivă a bagajelor, în cazul în care călătorii depăşesc limitele impuse.
Citiţi şi:
Cât pierd firmele europene din cauza vulcanului din Islanda
Wizz Air lansează serviciul de check-in on-line
Aşadar, atunci când doriţi să călătoriţi cu avionul, citiţi cu mare atenţie regulamentul fiecărei companii aeriene în parte şi interesaţi-vă din timp de dimensiunile permise ale bagajelor de cală, ca şi a genţilor de mână, pentru a nu fi nevoiţi să plătiţi chiar şi dublul călătoriei, în unele cazuri.
Dacă, în 2007, companiile aeriene au încasat 464 de milioane de dolari numai din surplusul de bagaje, doar în primele nouă luni ale anului trecut au câştigat peste două miliarde de dolari din aceleaşi servicii, potrivit datelor Asociaţiei Internaţionale de Cargo. Totodată, anul trecut, companiile aeriene au transportat la cală cu 24% mai puţine bagaje decât în 2009, ca urmare a majorării taxelor.
De aceeaşi părere este şi Paula Ardelean, vicepreşedintele de marketing şi vânzări al Carpatair, care spune că volumul şi greutatea medie a bagajelor au scăzut simţitor în ultimii ani. De exemplu, dacă la Carpatair limita impusă este de 20 de kilograme la clasa Economic şi de 30 de kilograme la Business C