În fiecare oră, pe platforma de la Mioveni se nasc 30 de Dacii Duster. 80% dintre ele merg la export. O astfel de maşină se naşte instant, prin munca a mii de oameni: toate piesele se fabrică în acelaşi timp, apoi se asamblează pe o bandă rulantă. Bucăţele din Duster se fabrică la Mioveni, alte părţi vin de-a gata din afară
Dacia îşi va prezenta luni rezultatele obţinute în 2010. Indiferent de nivelul producţiei, anul trecut a fost al şaselea an consecutiv în care numărul de vehicule noi care au ieşit pe poarta uzinei de la Mioveni a crescut. Dacia, cel mai cunoscut brand românesc în lume, este azi o afacere de 3 miliarde de euro. Citiţi, în continuare, un reportaj gândul dintr-una din uzinele "istorice" transformate spectaculos în România.
Maşinării robuste cu braţe lungi, până-n tavan, huruie continuu. De abia te auzi om cu om. Ne aflăm în uriaşa hală a Dacia Piteşti unde se "croiesc" cutiile de viteze pentru Duster. Miroase ca într-un service auto, iar maşini sunt cu sutele, cât vezi cu ochii. Fiecare face altceva: unele frezează, altele găuresc ori sablează. Din ele ies piese care se asamblează în formă de cutii de viteze. Într-un an, aici se nasc între 300.000 şi 400.000 de cutii viteze, însă nu toate pentru Duster.
l "Vedeţi aleile acestea verzi? Pot să merg şi în şosete pe aici, căci nu mă murdăresc", ne spune Simona Toma, specialist relaţii publice la Uzina Mecanică. Într-adevăr, ciudat să vezi că într-o uzină cu fierătanii toate sclipesc de curăţenie. Muncitorii n-au voie să umble oricum prin hală, chiar dacă ştiu drumul cu ochii închişi. Merg numai pe acele alei verzi, să nu se ciocnească cumva cu zecile de tractoraşe care se plimbă continuu de colo - colo prin hală, să transporte piesele.
Să nu ne imaginăm că povestea Daciei Duster începe de la o piesă anume. Este altfel: toate piesele se fabrică în acelaşi timp, iar unele vin de-