Producatorul clujean din industria textila Jolidon, detinut de omul de afaceri Gabriel Cirlig, a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 101,7 mil. lei (24,2 mil. euro), in scadere cu 12,5% fata de anul precedent, rezultatele obtinute fiind mai mici fata de estimarile initiale.
"Cifra de afaceri comunicata vizeaza doar rezultatele Jolidon Romania, care datorita recesiunii mondiale si efectelor ei, resimtite mai intai pe pietele externe si apoi pe piata interna, a scazut cu 12,5% fata de anul 2008. Totodata, reteaua proprie de magazine Jolidon din Romania a inregistrat o scadere a vanzarilor de 7% in 2009 fata de anul precedent", a declarat Olga Stanciu directorul adjunct al grupului Jolidon.
La finele anului 2009 reteaua proprie Jolidon insuma 85 de magazine in Romania, fata de primul trimestru din 2009 cand Jolidon opera 90 de unitati in tara.
"Am inchis unele magazine mai putin profitabile sau cele din centrele comerciale Pic si Trident si am deschis, in urma reanalizei proiectelor aflate deja in derulare, alte unitati in Bucuresti, in Cotroceni Park si Militari Shopping. Anul trecut, ca urmare a concentrarii activitatilor Jolidon spre cresterea exporturilor, am realizat o majorare de 2,2% la extern fata de anul 2008", a spus Olga Stanciu.
Planurile Jolidon pentru acest an prevad o majorare a cifrei de afaceri cu 10-13% fata de anul trecut, pe fondul cresterii in continuare a vanzarilor la export.
La inceputul anului 2009, 34% din vanzarile companiei erau realizate prin reteaua proprie de magazine din Romania, 33% din export sub brandurile proprii, restul veniturilor fiind obtinute din colaborarea cu diferiti clienti (hipermarketuri, clienti independenti, magazine care vand marca Jolidon). La finele anului trecut Jolidon opera 35 de magazine in Italia, 7 magazine in sistem franciza si 3 magazine proprii la Cannes, Lille si Mul