Modelul de clasă mică Ford B-Max va intra în fabricaţie la Craiova la finele anului viitor, iar lansarea comercială va avea loc în 2012.
Ford România a stabilit o listă cu aproape 20 de furnizori care vor produce componente atât pentru viitorul model de clasă mică, cunoscut ca "B-Max", cât şi pentru viitoarea generaţie a utilitarei uşoare Transit Connect, potrivit oficialilor companiei, numărul acestora fiind de cinci ori mai mare faţă de luna septembrie a acestui an, la ultima vizită a lui John Fleming, fostul şef al Ford Europa.
"În total în România avem aproape 20 de furnizori. Dintre aceştia, cinci sau şase sunt comuni cu Dacia şi sunt amplasaţi în Piteşti, dar cifra aceasta este relativă deoarece unii dintre ei au două sau mai multe amplasamente. De asemenea, vom vedea şi investiţii greenfield, aproape de uzină", a declarat Dionisio di Campos, preşedintele Ford România, în cadrul evenimentului Auto România 2010, organizat de Asociaţia Constructorilor Auto din România.
Dintre aceştia, şapte furnizori se vor stabili direct pe platforma industrială a Ford Craiova, printre care şi compania Johnson Controls, care va produce scaunele viitorului B-Max şi care va investi 10 milioane de euro în amenajarea noii facilităţi de producţie.
Un al doilea furnizor care se va instala în cadrul uzinei va fi Lear Corporation, companie americană specializată pe producţia de cablaje şi sisteme electrice, iar la Balş, la 26 de kilometri de uzină, în judeţul Olt, un producător de mase plastice va investi 60 de milioane de euro într-o nouă fabrică, potrivit declaraţiilor anterioare ale primarului localităţii.
"Acum încurajăm furnizorii să se instaleze pe platforma industrială din Craiova, care se află la aproape doi kilometri distanţă. Acolo îndemnăm să se instaleze cei care produc componente mari pentru ca aceştia să fie cât mai aproape posibil de u