Asocierea unui brand cu o vedetă cât mai recunoscută pe plan internaţional pare să fie o reţetă învechită de promovare. Firmele Lacoste şi Abercrombie & Fitch au cerut public ca diverse persoane sau vedete să nu le mai poarte produsele, din cauza nepotrivirilor de imagine.
În industria producătoare de haine, parfumuri, bijuterii şi accesorii, vedetele şi persoanele publice sunt mai mult decât un pion pe tabla de şah a companiilor. Fiecare asociere a unui brand cu un actor renumit sau o cântăreaţă celebră s-a tradus în vânzări care au depăşit sume greu de imaginat.
Compania producătoare de ceasuri Omega n-ar fi avut nevoie de ajutor în promovarea imaginii sale, dar contractarea lui George Clooney ca reprezentant al firmei şi-a spus de-ndată cuvântul în vânzări. Mecanismul este relativ simplu. Aprobarea celebrităţilor asupra unui produs se traduce prin creşterea dorinţei clientului de a se asocia cu vedeta lui preferată. Dar ce se întâmplă când un brand plăteşte o vedetă anume să nu-i poarte produsele?
Fără Crocodil
Firma franceză Lacoste, ale cărei produse sunt personalizate cu un crocodil verde, a cerut în scris poliţiei norvegiene să-l împiedice pe Anders Breivik să mai apară la tribunal în haine produse de aceasta, după ce a declarat public că este marca sa preferată, potrivit BBC News Online.
Anders Breivik este cel care a recunoscut că a ucis 77 de persoane în atacurile din iulie, din Norvegia. În drum spre interogatoriul cu privire la atacuri, Breivik a fost fotografiat în timp ce era îmbrăcat cu o bluză Lacoste de culoare roşie. Acelaşi personaj a mai fost fotografiat purtând un pulover negru Lacoste.
Cererea companiei Lacoste a venit la puţin timp după ce retailerul Abercrombie & Fitch a cerut în mod public ca hainele firmei să nu mai fie purtate de prezentatorul reality-show-ului MTV, „Jersey Shore", Michael „The Situation"