Oamenii s-au indatorat cu zeci de mii de euro, dar sunt amanati cu anii la livrarea apartamentelor.
Marti-seara, mai mult de 300 de cumparatori ai unor apartamente in ansamblul rezidential Planorama din Bucuresti s-au dezlantuit intr-una din salile hotelului Intercontinental la adresa reprezentantilor companiei dezvoltatoare a proiectului, dupa o perioada de mai bine de doi ani de cand nu si-au primit locuintele platite si nici banii inapoi, situatie care i-a adus la limita rabdarii.
Aceste persoane, din diverse categorii sociale, sunt doar cel mai elocvent exemplu al unui fenomen care s-a extins puternic in ultimii ani, in care mii de bucuresteni, si nu numai, au platit zeci de mii de euro si au semnat contracte impovaratoare in baza unor promisiuni, de multe ori neonorate.
Perioada in care "economia duduia", iar preturile apartamentelor cresteau de la o luna la alta, i-a facut pe multi romani sa isi amaneteze o buna parte din lichiditati, cu speranta la o locuinta noua, moderna, sau a unei investitii cu un randament bun.
"In 2006, cand am facut contractul, ne-am imaginat ca putem avea incredere in dezvoltator si in contracte in general", spune dezamagit un cumparator din Planorama, care trebuia sa se mute in complex in luna iulie a anului 2007.
Acum insa, cand preturile locuintelor au luat-o in jos, calitatea apartamentelor din multe proiecte lasa de dorit, iar locul de munca nu mai este la fel de sigur, cumparatorii ajung sa se revolte, cu atat mai mult cu cat unii dezvoltatori recurg la tehnici moderne de santaj.
"In afara de Planorama, care este foarte intarziat, restul proiectelor au intarzieri, in general, de 4-5 luni. Cu toate acestea, pot spune ca peste 50% dintre cumparatorii din toate proiectele, inclusiv investitori, si-ar dori banii inapoi, in special din cauza preturilor. Contractele sunt insa foarte bine facute