Danemarca intenţionează să construiască un tunel de 20 de kilometri pe sub Marea Baltică până în Germania, proiectul de infrastructură fiind cel mai amplu din Europa. Deşi danezii susţin iniţiativa, partea germană se arată tot mai retincentă în ceea ce priveşte tunelul subacvatic, care ar deveni cea mai lungă astfel de construcţie din lume, relatează Der Spiegel.
Proiectul estimat la circa 5,5 miliarde de euro presupune scufundarea unor tuburi imense care să fie poziţionate pe fundul mării, după dragare. Tunelul maritim de 20 de kilometri ar urma să aibă o lăţime de 40 de metri şi o înălţime de 10 metri astfel încât, să poată găzdui o autostradă cu două benzi pe fiecare sens, precum şi o cale ferată. Toate elementele tunelului, majoritatea din ciment, ar urma să fie asamblate la suprafaţă şi scufundate apoi în mare.
Sursă Foto:Der Spiegel
Tunelul ar lega insula daneză Lolland de Fehmern. În prezent singura conexiune între cele două este o linie de feribot. O călătorie cu maşina costă peste 66 de euro şi durează trei sferturi de oră. Când a apărut prima dată ideea construirii unei legături între cele două insule, inginerii au luat în considerare şi varianta unui pod, însă, din pricina traficului maritim intens, conceptul a fost abandonat.
Sursă Foto:Der Spiegel
Unul dintre susţinătorii proiectului, inginerul danez Steen Lykke, este de părere că motivele pentru care nemţii se împotrivesc tunelului subacvatic ţin de mentalitatea acestora. Danezii vor să fie conectaţi de Europa. Ei văd în acest proiect oportunităţi, în schimb germanii, care sunt "mai europeni", văd în prima fază doar riscurile, argumentează Lykke. Inginerul este de părere că, analizând costurile unui astfel de proiect, nemţii privesc simplificat beneficiile - câteva minute de călătorie în minus. Danezii în schimb sunt vizionari, germanii preferând să fie pr