•Aceasta nu a mai fost actualizata de pe vremea cind valoarea consumului lunar era de 6.000 lei
Solicitarea cititorilor - incasatori de la CONEL de a se achita si o anticipatie a trezit nedumerirea si nemultumirea unor consumatori. Anticipatia reprezinta o factura a consumului mediu pe o luna de zile, pe care orice abonat trebuie sa o plateasca in momentul deschiderii contractului. Valoarea acestei facturi se modifica in doua cazuri: cel mai frecvent, in urma scumpirii energiei electrice cu peste 20% sau in momentul in care se constata o crestere a consumului cu peste 20%, peste valoarea medie inregistrata anterior.
Pentru consumatorii casnici, anticipatia este incasata pe o factura separata inminata abonatului de catre cititorul - incasator. "Consumatorul este obligat sa plateasca valoarea anticipatiei in termen de 90 de zile de la comunicare, in cazul in care aceasta nu a fost achitata pe loc. In cazul in care nici dupa 90 de zile nu se plateste urmeaza sa fie percepute penalitati de intirziere, in conformitate cu prevederile legale in vigoare", a mentionat Lucian Luca, purtator de cuvint in cadrul Sucursalei de Distributie a Energiei Electrice Iasi.
Singura posibilitate de intrare in posesie a sumei de bani cu care consumatorul a "imprumutat" CONEL este rezilierea contractului dintre abonat si furnizorul de energie electrica. Lucian Luca a mentionat ca, in urma scumpirii energiei practicate in luna ianuarie si a constatarii ca anticipatia nu a fost actualizata de o perioada mai lunga de timp a condus la incasarea acesteia in aceasta perioada de timp.
"Pina acum, anticipatia a ramas la o valoare de 6-7.000 lei, ceea ce nu mai reprezinta costul unui consum mediu pe familie, pe o luna de zile. Exista o serie de probleme pentru ca cititorii - incasatori de la noi nu au stiut intodeauna sa explice in ce consta aceas