Deşi guvernul italian a aprobat oferta Air France-KLM, sindicaliştii şi unii politicieni de la Roma se opun Agonia operatorului aerian Alitalia, pe care doar câteva luni îl mai despart de
Deşi guvernul italian a aprobat oferta Air France-KLM, sindicaliştii şi unii politicieni de la Roma se opun
Agonia operatorului aerian Alitalia, pe care doar câteva luni îl mai despart de faliment, pare departe de a se termina. Deşi guvernul de la Roma a aprobat preluarea acestuia de către Air France-KLM, sindicatele angajaţilor Alitalia se opun vehement, iar unii politicieni italieni pun şi mai mult gaz pe foc.
După o altă întâlnire cu managementul Alitalia şi sindicaliştii, preşedintele grupului Air France-KLM, Jean-Cyril Spinetta, a recunoscut ieri la Roma că tranzacţia este în pericol. Marţi, discuţiile tensionate dintre reprezentanţii Air France-KLM şi cele nouă organizaţii sindicale ale angajaţilor Alitalia s-au terminat fără a se ajunge la niciun acord.
Sindicaliştii sunt nemulţumiţi de faptul că oferta Air France-KLM este prea mică şi presupune desfiinţarea a mai mult de o treime din cele 19.000 de locuri de muncă ale companiei. Ieri după-amiază, în cadrul unei conferinţe de presă, Spinetta a spus că Air France va reduce în total 2.000 de locuri de muncă, dar că în înţelegere nu intră 4.100 din cei 7.400 de angajaţi ai unităţii AZ Servizi, din care guvernul italian controlează 51% din acţiuni.
"Singura alternativă rămâne falimentul"
Disensiuni au apărut însă şi în interiorul guvernului Romano Prodi. Ministrul transporturilor, Alessandro Bianchi, a spus că Italia ar trebui să caute şi alţi ofertanţi, în timp ce ministrul economiei, Tommaso Padoa-Schioppa, care s-a pronunţat pentru o tranzacţie cu Air France în locul uneia cu operatorul italian Air One, spune că singura alternativă este falimentul.
"Conduc o ambulanţă ca să duc u