Grupul Electrolux, unul dintre cei mai mari producători de aparatură electrocasnică şi de uz profesional din lume, a înregistrat anul trecut vânzări nete de aproape 110 miliarde de coroane suedeze, în creştere cu 8,3% faţă de 2011. Creşterea puternică a volumelor şi a veniturilor încasate în America Latină şi de Nord a fost principalul motor care a condus la obţinerea acestor rezultate.
Într-un context macroeconomic marcat de instabilitate şi de scăderi puternice pe piaţă electrocasnicelor, grupul Electrolux şi-a îmbunătăţit anul trecut substanţial rezultatele faţă de 2011, ceea ce confirmă capacitatea companiei de a genera cash flow. Vânzările nete au crescut cu 8,3%, dintre care cea mai mare parte o reprezintă creşterea organică de 5,5%, care a atins o nouă valoare record, 3,9% achiziţiile şi -1,1% diferenţele de curs valutar.
În ultimul trimestru al anului trecut, compania a obţinut cea mai mare creştere organică din 2012, de 7,5%, o parte importantă a acesteia provenind din operaţiunile derulate în America Latină. Creşterea a fost parţial generată de stimulentele fiscale oferite de guvernul brazilian, dar şi de o îmbunătăţire a mixului de produse şi de creşterea cotei de piaţă a companiei. Operaţiunile Electrolux din America de Nord şi America Latină, care însumează 50% din vânzările totale ale grupului suedez, au condus la o sporire a vânzărilor şi a veniturilor globale.
În Europa, scăderea încrederii consumatorilor, cauzată de instabilitatea socio-economică, a influenţat negativ rezultatele companiei şi s-a transpus în scăderi uşoare ale volumelor. Cererea pentru electrocasnice mari în Europa a scăzut în ultimul trimestru al anului trecut. În Europa de Vest, scăderea de 2% a venit pe fondul unei reduceri a cererii provenite din Europa de Sud, Franţa, Ţările Nordice şi Benelux. În schimb, cererea în Europa de Est a crescut cu 2%, în principal