Managementul privat Tarom promite scoaterea companiei din zona pierderilor până în 2015. Linia aeriană se află în al şaselea an consecutiv în care cheltuielile îi depăşesc veniturile. Aflată în al şaselea an consecutiv de pierderi, ultima dată linia aeriană înregistrând profit în 2007, managementul privat al companiei aeriene naţionale, numit în toamna anului trecut, doreşte reintrarea pe plus în 2015. Pentru acest an se estimează că rezultatul brut ar urma să se cifreze la 92 milioane lei, o îmbunătăţire de 110 milioane lei faţă de 2014. Christian Heinzmann, directorul general executiv Tarom, însoţit ieri de directorul financiar, Michael Boriaty, şi în prezenţa preşedintelui Consiliului de Administraţie Tarom, bancherul Dinu Pascariu,
a prezentat ieri noul plan de management orientat pe măsuri ce privesc politica de vânzări a companiei, ameliorarea flotei, micşorarea costurilor reprezentate de contractele dezavantajoase ale Tarom, regândirea rolului Tarom în cadrul alianţei SkyTeam, micşorarea costurilor cu personalul. Renunţă la sediile de lux Potrivit cifrelor prezentate ieri Tarom ar urma să înregistreze în acest an pierderi de 143 milioane lei (cu 93 milioane lei mai puţin decât anul trecut), 18 milioane lei anul viitor (cu 125 milioane lei mai puţin decât în acest an) pentru a ajunge la 92 milioane lei profit în 2015. În loc de vânzări realizate prin agenţii proprii situate în străinătate pentru care se plătesc chirii uriaşe (spre
exemplu, pentru sediul din Paris Tarom plăteşte lunar 9.000 de euro, chiar dacă e vorba de un apartament lipsit de vad comercial, acesta fiind situat la unul dintre etajele superioare ale unui imobil), Tarom intenţionează vânzări prin agenţi specializaţi ce vor încasa „comisioane de recompensă“ în cazul depăşirii ţintelor de vânzări. Speranţele sunt că vânzările ar putea creşte anual cu 5-10% pe pieţele externe. În