Bolidul Ferrari 458 Speciale dovedeşte că nu are nevoie nici de turbocompresoare, nici de sprijunul motoarelor electrice pentru a stoarce performanţe demenţiale: 0-100 km/h în 2,9 secunde, 0-200 km/h în 9,1 sec şi 370 km/h viteză maximă.
“Best Performance Engine”, adică unitatea V8 aspirată de 4.495 cmc de pe 458 Italia a fost upgradată la o putere de 605 CP pe versiunea Speciale. Turaţia atinsă de performanta capodoperă inginerească este de 9.000 rpm, în vreme ce cuplul de 540 Nm este livrat la 6.000 rpm. Valoarea de 135 CP/ 1.000 cmc este cea mai bună realizare în ceea ce priveşte puterea litrică stoarsă dintr-un propulsor simplu aspirat atmosferic din întreaga industrie auto.
Cei de la “Ferrari Styling Center” în complicitate cu casa de design Pininfarina au creat pentru 458 Speciale un body-kit unic, panourile din aluminiu şi fibră de carbon uşurând masa cu 90 kg comparativ cu modelul Italia. Astfel, odată comunicată greutatea la gol de 1.290 kg, dintr-un calcul simplu reiese că fiecare căluţ al motorului V8 montat central-spate are de propulsat doar 2,13 kg.
Algoritmii sistemelor electronice controlează glisările laterale (se obţin acceleraţii laterale (G-uri) de 1.33), iar managementul cuplului şi distribuţia acestuia între roţile posterioare sunt gestionate de controlul tracţiunii F1-Track şi de diferenţialul electronic E-Diff.
Emisiile motorului conform ECE într-un ciclu combinat sunt de 275 grame CO2 la km, adică se poate spune că acesta merge destul de curat. Ferrari 458 Speciale vine încălţat cu echivalentul Gucci în industria anvelopelor de top, adică cu performantele cauciucuri Michelin Pilot Sport Cup2.