Duminica trecută, în seara de dinaintea Galei Oscarurilor, PRO TV a dat dovadă de o intuiţie extraordinară şi a difuzat filmul care, peste cîteva ore, avea să cîştige premiul cel mare: The Hurt Locker, al regizoarei Kathryn Bigelow. Într-o vreme în care televiziunile, în frunte cu PRO TV, se întrec în a da numai filme de categorie B sau C, mişcarea mi se pare surprinzătoare şi merită aplaudată. Trecuse destul timp de cînd postul din Pache Protopopescu nu ne mai oferise surprize plăcute, aşa cum obişnuia să facă în primii ani de existenţă. Să sperăm, avînd în vedere puterea PRO TV de a da exemplu, că şi ceilalţi se vor gîndi de-acum înainte cum să dea astfel de lovituri de marketing de pe urma filmelor valoroase. E adevărat, lovitura de marketing a PRO-ului a fost atenuată de faptul că Gazeta Sporturilor a distribuit DVD-ul cu The Hurt Locker cu cîteva zile înainte – dar asta nu scade meritele postului TV. De altfel, televiziunea lui Adrian Sârbu a primit şi binemeritata răsplată: în timpul difuzării filmului, a fost lider de audienţă (vîrful a atins 8,3 puncte de rating la publicul comercial din mediul urban, cu 1,3 milioane de telespectatori la nivelul întregii ţări).
Admit că filmul regizoarei Kathryn Bigelow i-a lăsat indiferenţi pe mulţi – şi am auzit destule voci care spuneau că „nu e de Oscar“. Desigur, dacă vedem, ca filme de Oscar, Titanicul sau Pacientul englez, The Hurt Locker nu e nici pe departe aşa ceva...
În opinia mea, e o peliculă de-a dreptul fascinantă. Vă spune acest lucru un om care, atunci cînd dă de un film cu împuşcături, comando şi război – producţii de duzină, din care televiziunile noastre ne oferă cu generozitate – schimbă imediat canalul. Filmele de tip Rambo mi se par ridicole şi plictisitoare.
Aparent, The Hurt Locker e o peliculă de război, cu militari, arme şi multe explozii. Ceea ce-l face să f