Agresiunile din ce în ce mai numeroase şi mai virulente având ca scop furtul datelor de identificare ale clienţilor de internet banking vor fi factor determinant în avansul de 10% al pieţei soluţiilor de securitate IT. Probabil că poziţia de manager în departamentul IT al unei bănci e unul dintre puţinele lucruri pe care un specialist în informatică şi le-a dori în ziua de azi. Şi nu din cauza crizei financiare. De la jumătatea anului trecut, atacurile de furt de identitate (p
Agresiunile din ce în ce mai numeroase şi mai virulente având ca scop furtul datelor de identificare ale clienţilor de internet banking vor fi factor determinant în avansul de 10% al pieţei soluţiilor de securitate IT.
Probabil că poziţia de manager în departamentul IT al unei bănci e unul dintre puţinele lucruri pe care un specialist în informatică şi le-a dori în ziua de azi. Şi nu din cauza crizei financiare. De la jumătatea anului trecut, atacurile de furt de identitate (phishing) asupra clienţilor băncilor româneşti au crescut exponenţial. Potrivit BitDefender, divizia de securitate IT a companiei Softwin, în topul anului trecut al celor mai atacate bănci de către fenomenul de phishing conducea Raif-feisen Bank, cu 60% dintre atacuri, urmată de BCR (13%), BRD (10%), Piraeus Bank (8,5%) şi Banca Transilvania (8,5%).
„Volumul de spam, ca parte integrantă a acţiunilor de phishing ce exploatează identitatea Raiffeisen Bank România, a crescut de la începutul lui 2009 cu aproximativ 20%“, spune Vlad Vâlceanu, şeful laboratorului de cercetare antispam al BitDefender. Banca austriacă pare să fie „ciuca bătăilor“ în această privinţă, clienţii săi fiind cei mai atacaţi de către cei care încearcă să fure date de autentificare. Predilecţia hackerilor pentru Raiffeisen are două explicaţii, consideră specialiştii în securitate IT. „Deşi este mai popular printre utilizatorii de inte