Poate va imaginati ca este vorba despre unul dintre titlurile concertelor atât de ingenioase inventate de organizatorii Festivalului international de muzica de camera SoNoRo.
Daca ati crede asa ceva, v-ati insela. Este vorba despre faptul ca, intr-un efort tot mai imaginativ de marketing, la a patra editie a sa, sunt prezentate in afara de concerte si doua sortimente de vin create special "pentru a reda spiritul festivalului prin calitatile lui": SoNoRo Vivace (vin alb) si SoNoRo Cantabile (vin rosu).
Concertele s-au chemat "Souvenir de Florence", "Prayers and dreams", "Serenade", "Sans Orchestre", "Maestri germani", "Matinee - Muzica de camera a la carte", "Finale","Interferente"si "Festivalul SoNoRo On Tour". Aceasta betie de denumiri, insotita de o autentica luxurianta vizuala - site internet, program de sala, brosuri, spot video - definesc efortul organizatorilor festivalului SoNoRo si a directorul sau, Razvan Popovici de a demonstra prin 11 concerte la Bucuresti, Cluj si Iasi, intre 1 si 13 noiembrie, ca Festivalul SoNoRo poate "sa stârneasca pasiuni, sa incânte, sa vrajeasca".
In afara de muzica de camera, la editia 2009 ne intâlnim tot mai consistent cu artele vizuale: proiectia documentarului "Pianomania - In cautarea sunetului perfect" (un film premiat la Festivalul de la Locarno, tribut adus muzicii clasice, calatorie plina de umor in lumea secreta a sunetelor), expozitia de fotografie semnata de serban Mestecaneanu (Galeria Point Contemporary) sau proiectiile video live.
Am ales din intregul afis unul dintre concertele de la Palatul Bragadiru, cel in cadrul caruia au fost interpretate Uvertura pe teme evreiesti de Prokofiev si cvintetul Prayers and Dreams of Isaac the Blind de Osvaldo Golijov pentru clarinet klezmer si cvartet de coarde, insotite de proiectiile video live ale VJ-ului Andu Dumitrescu, interpreti fiind Diana K