Bosch, furnizorul mondial de tehnologie şi servicii, consideră că obiectivele de 96 de grame de emisii de CO2 per kilometru, impuse pentru flotele din UE, pot fi atinse din punct de vedere tehnic.
„Dezvoltăm soluţii inovatoare pentru a optimiza în continuare motoarele din toate clasele de autovehicule. Consumul de carburant poate fi redus suplimentar, însă, în anumite situaţii, acest lucru va necesita costuri suplimentare considerabile,” a declarat Volkmar Denner, preşedintele consiliului de administraţie al Robert Bosch GmbH, cu responsabilităţi speciale în domeniul cercetării şi dezvoltării.
Bosch vede potenţial pentru reducerea suplimentară a emisiilor de CO2 în toate segmentele de autovehicule, protejând astfel mediul şi conservând resursele.
Chiar şi în prezent, autovehiculele compacte echipate cu cele mai noi tehnologii îndeplinesc obiectivele UE. Cel mai avansat motor diesel din acest segment emite doar 81 de grame de CO2 per kilometru. În schimb, cel mai eficient motor cu aprindere prin scânteie emite 99 de grame de CO2 per kilometru. Obiectivele pentru 2020 în ceea ce priveşte autovehiculele compacte au valori extrem de apropiate de ceea ce se realizează deja, iar în unele cazuri acestea sunt chiar îndeplinite. Îmbunătăţirile aduse motoarelor pot reduce suplimentar valorile pentru flote.
Sistemele hibride plug-in optimizează suplimentar segmentul premium
Cu cât modelele compacte de serie din flotă sunt mai economice, cu atât compensează mai mult pentru emisiile produse de SUV-uri. În clasa premium, pentru atingerea obiectivelor privind emisiile de CO2, simpla optimizare a motoarelor cu ardere internă nu mai este de ajuns. Costurile pot fi reduse suplimentar prin diminuarea coeficientului aerodinamic şi a greutăţii. În acelaşi timp, furnizorul de componente auto Bosch dezvoltă sisteme hibride plu