Michael Mix, şeful de proiect al Bechtel răspunde întrebărilor incomode privind autostrada. Michael Mix, cel care conduce proiectul Autostrăzii Transilvania, ne asigură că lucrările respectă standarde româneşti. ADV: În patru ani, Bechtel a asfaltat 9 km din autostradă. În acest ritm, în câţi ani va fi aceasta terminată?
Trebuie precizat că nu am lucrat patru ani efectiv. Iar munca noastră e mai complexă decât asfaltarea. Nu lucrăm pe verticală, ci pe orizontală. Munca noastră o măsurăm în escavări, în structuri şi nu neaparat în kilometri asfaltaţi.
După primii kilometri de asfalt, putem estima costul unui kilometru?
Nu facem astfel de calcule pentru că e prea devreme. Pentru celelalte tronsoane încă nu ne-au fost prezentate proiectele. Noi avem preţuri fixe pe unitate de lucru, pe cantităţi. De exemplu, numărul de escavări, cantităţile de ciment pe care le producem. Preţurile acestora nu se schimbă. Dar costurile totale le vom putea estima când vom primi proiectele de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale. Proiectarea este cheia costurilor.
De proiectare nu se mai ocupă Bechtel în urma renegocierii contractului. Vi s-a părut o decizie inspirată?
Treaba noastră e să o construim. Asta ştim face şi dacă au vrut să se ocupe ei de proiectare, noi am fost de acord.
Referitor la discuţiile despre corupţia din jurul contractului, ce părere aveţi?
Ce ştiu eu e că a răspuns cerinţelor. Contractul a fost pe internet, a fost transparent. Noi suntem buni la ceea ce facem şi am putea s-o facem şi mai repede.
Dar despre calitatea lucrărilor efectuate până în prezent?
Partea cea mai importantă a lucrărilor este calitatea. Ce pot să vă spun acum este că la sfârşit vom avea o autostradă de calitate şi va fi conformă cu sta