Angajaţii Direcţiilor Regionale pentru Accize şi Operaţiuni Vamale nu şi-au mai putut exercita activitatea, joi, la intrarea în vigoare a Hotărârii Guvernului nr. 520/ 2013, prin care ANAF a preluat autoritatea vamală, susţine Sindicatul Naţional al Poliţiştilor şi Vameşilor "Pro Lex".
Prin HG nr. 520/2013, începând cu data de 1 august 2013, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) s-a reorganizat prin absorbţia autorităţii vamale şi regionalizarea direcţiilor finanţelor publice, fiind abrogate HG nr. 109/2009 privind organizarea şi funcţionarea ANAF, precum şi HG nr. 110/2009 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale a Vămilor, arată sindicatul într-un comunicat.
"Problema este că s-au desfiinţat unele structuri şi înfiinţat altele, fără să se comunice angajaţilor deciziile de numire pe noile funcţii şi noile atribuţii. În aceste condiţii, nimic nu s-a mai mişcat prin Direcţiile Regionale pentru Accize şi Operaţiuni Vamale şi aparatul central al fostei autorităţi vamale. Practic, de la 01 august a.c. până la îndeplinirea formalităţilor de organizare şi de resurse umane nu mai avem control la produsele accizate, nu mai avem supraveghere vamală şi nici încasări ale creanţelor", precizează reprezentanţii "Pro Lex".
Joi, spre exemplu, s-a refuzat plata unor importante sume de bani datorate statului de către debitori, în baza unor titluri executorii, pe motivul că nu se ştie dacă conturile bancare mai sunt valabile, mai spun ei, adăugând că situaţia creată putea fi evitată dacă ANAF ar fi prevăzut o prevăzut o perioadă tranzitorie până la preluarea şi încadrarea efectivă a personalului vamal pe noile funcţii, aşa cum a propus sindicatul.
Potrivit HG nr. 520/2013, ANAF asigură "administrarea impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor venituri bugetare date prin lege în competenţa sa, aplicarea politicii şi reglemen