Managerii români au o creativitate deosebită, în opinia liderilor de companii naţionale şi multinaţionale din România, dar au o slabă capacitate de a lucra în echipă. Aşa arată rezultatele cercetării „Conducerea în organizaţii”, realizată de o firmă de consultanţă din Cluj ajutorul a 16 manageri cu rezultate excelente în companiile lor şi cu o experienţă de management, totală, de 319 ani.
Cercetarea „Conducerea în organizaţii” s-a axat pe subiecte care dezvăluie un model actual despre cum ar trebui să fie un lider, model ce ar putea fi urmat de managerii de organizaţii aflaţi la început de drum în cariera lor, dar şi de alţi lideri interesaţi de îmbunătăţirea actului lor de conducere. Astfel, au fost abordate teme precum caracteristicile unei organizaţii de succes, calităţile unui conducător, definiţia liderului versus manager, precum şi conducerea tinerei generaţii de către manageri. Cercetarea „Conducerea în organizaţii” a fost realizată de firma de dezvoltare organizaţională Danis Consulting cu ajutorul a 16 manageri cu rezultate excelente în companiile lor şi cu o experienţă de management, totală, de 319 ani.
Definiţia managerului român
Conform răspunsurilor primite de la manageri cu experienţă de invidiat, unul dintre indicatorii de succes ai unei companii este imaginea pe care şi-o creează în comunitate, dincolo de profit, viziune, inovaţie, putere de adaptare şi învăţare. Programele de CSR, preocuparea faţă de comunitate duc la formarea unei imagini de firmă serioasă şi valoroasă. De asemenea, un lider de succes este o persoană curioasă, dornică să înveţe lucruri noi şi cu o inteligenţă emoţională şi empatie foarte mare. „Prin acest studiu am încercat să surprindem o definire mai actuală a conducerii din organizaţii, împreună cu câteva opinii despre subiecte pe care le considerăm relevante pentru tot ce înseamnă actul conducerii. Definiţ