Casa Judeţeană de Pensii va avea o arhivă electronică cu cărţile
de muncă ale tuturor angajaţilor din Braşov, care ar trebui să fie gata până pe 30 noiembrie
La foc continuu! Aşa lucrează salariaţii unui Institut de Cercetare Ştiinţifică, angajaţi pe perioadă limitată şi detaşaţi să muncească la Casa Judeţeană de Pensii (CJP) Braşov. Cei peste 30 de oameni scanează cărţile de muncă din judeţul nostru, pentru ca acestea să fie ulterior salvate într-un sistem electronic. Efortul pe care îl depun salariaţii Institutului ar da roade, dacă braşovenii ar aduce cărţile de muncă pentru scanare, aşa cum spune legea. „Fiecare carte de muncă se scanează, pentru a se arhiva electronic toate datele din cartea de muncă, astfel încât în momentul în care se ajunge la pensionare, procesul de prelucrare a dosarelor să decurgă cât mai repede şi mai corect”, a explicat unul dintre specialişti.
Până acum au fost scanate 150.000 de cărţi de muncă în judeţul nostru, dintr-un total de 165.000. „Este foarte important acest procedeu pentru că, dacă vă aduceţi aminte, o anumită casă de pensii, nu dau numele, a fost inundată şi toate dosarele au trebuit refăcute, iar dacă erau salvate pe sistem electronic era mai uşor. Ne propunem ca din 2011 încercăm să intrăm în baza de date şi să nu mai luăm fiecare carnet la mână, le vom avea în folder şi le prelucrăm”, ne-a spus Mihail Tarbă, director CJP Braşov.
Amenzi pentru întârziaţi
Cel puţin 15.000 de cărţi de muncă ar mai trebui să ajungă la Casa de Pensii. Firmele braşovene care păstrează la sediu carnetele de muncă ale angajaţilor, dar şi cetăţenii care au acasă acest document mai au două săptămâni la dispoziţie pentru a se prezenta cu aceste acte, pentru ca documentele să fie scanate, aşa cum cere legea. Termenul limită de scanare a acestor documente este data 30 noiembrie. Nerespectarea acestuia se sa