O serie de companii găsesc acum momentul ideal pentru a se extinde: branduri de lux pe Calea Victoriei, producătorii alimentari pentru un acces mai bun la lichidităţi şi chiar mici comercianţi cu produse tradiţionale. La actualele chirii, afacerile pot deveni sustenabile, spun consultanţii.
În Bucureşti mai sunt disponibile peste 1.200 de spaţii comerciale la parterul blocurilor, reiese din datele firmei de consultanţă imobiliară Colliers International, iar în condiţiile în care chiriile sunt cu circa 40% mai mici faţă de acum doi ani, o serie de companii au găsit o bună oportunitate pentru a se extinde.
Montblanc, Armani sau Victoria Men au deschis recent magazine pe Calea Victoriei, Cris-Tim, Kosarom sau Agricola Bacău îşi deschid propriile magazine de vânzare a produselor, în timp ce o serie de alţi mici producători de mezeluri şi preparate din carne îşi încearcă în această perioadă norocul deschizând magazine atât în zona pieţelor agro-alimentare, cât şi în zone centrale, precum Piaţa Unirii.
"Unii retaileri se extind acum datorită chiriilor mai mici, care au ajuns la un nivel pe care businessul le poate suporta. Sunt producători care încep să facă retail pentru lichidităţi, precum Kosarom, Agricola Bacău sau producători de îmbrăcăminte din ţară care încep să dezvolte propria reţea de magazine. Acest proces a mai avut loc şi în perioada 1998-2000", spune Constantin Prisecaru, senior retail broker în cadrul Colliers International.
Prisecaru a făcut la începutul acestui an trecerea de la conducerea reţelei de magazine de îmbrăcăminte Alb şi Negru din Piatra-Neamţ către consultanţa imobiliară, acceptând oferta Colliers în luna februarie a acestui an.
Potrivit datelor firmei de consultanţă imobiliară, la nivelul Bucureştiului sunt circa 1,2 milioane de metri pătraţi de spaţii comerciale, pe arterele Dorobanţi, Victoriei şi Magheru