Pe tronsonul Turda-Câmpia Turzii al Autostrăzii Transilvania însă se mai lucrează, dar la un ritm incomparabil cu şantierul de anul trecut. Puţin peste 400 de persoane, muncitori şi personal TESA, mai lucrează în acest moment la Autostrada Transilvania, la tronsonul de 10 kilometri dintre Turda şi Câmpia Turzii.
Multe căşti galbene. Asta se distinge de la depărtare în micul furnicar de la kilometrul 10 al tronsonului de autostradă dintre Turda şi Câmpia Turzii. Codul Bechtel de culori ale căştilor spune că cei care poartă galben sunt muncitori, cei cu alb, ingineri, roşu, legători de sarcină, iar albatru, pază. Însă cele mai multe căşti de protecţie sunt galbene pe şantierele care încă mai funcţionează. Mai sunt şi turci printre cei păstraţi la muncă: şi ingineri şi zilieri. Însă procentul acestora nu depăşeşte 6%, spune Flavia Mişin, de la departamentul de Relaţii Comunitare al Bechtel.
Diabetul şi bomboanele
Muncitorii lucrează acum la excavaţii şi structuri. Generatoarele legate de reflectoarele care dădeau lumină peste noapte stau acum nefolsite, pentru că se mai lucrează doar într-un singur schimb - cel de zi. De altfel, secţiunea dintre Turda şi Câmpia Turzii este singura unde se mai desfăşoară activităţi de construcţie în acest moment. Apatia de pe şantier se explică prin lipsa banilor - doar 170 de milioane de euro bugetate în acest an pentru autostradă, şi datorii către Bechtel de aproape 200 de milioane.
Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat, marţi, că, deşi sunt disponibile şi alte fonduri pentru finanţarea Autostrazii Transilvania, nu pot fi cheltuite sume mai mari decat cele bugetate, pentru ca s-ar depăşi deficitul. „E ca cineva care e la cură de slăbire şi, chiar dacă are în frigider, nu are voie. Sau cineva care e bolnav de diabet. Chiar dacă are nişte bomboane prin casă, pentru el nu e voie”, a spus ministrul, ci