Formula 1 revine în acţiune, duminică, la Melbourne, unde are loc debutul unui sezon dificil pentru echipele din Marele Circ, multe dintre ele fiind afectate serios de probleme financiare, care le obligă să recurgă la piloţi ce plătesc pentru a concura.
Tehnic şi sportiv, sezonul 2013 nu se distinge prea mult faţă de precedentul. Federaţia Internaţională de Automobilism, "arbitrul" competiţiei, a "astupat" nişte "fisuri" ale prevederilor regulamentare, ce ar fi putut fi speculate de ingineri, şi a operat câteva mici shimbări tehnice, înaintea revoluţiei care se anunţă în 2014, când se va trece de la actualele motoare V8 de 2,4 litri la cele V6 de 1,6 litri.
La startul ediţiei 2013 a Campionatului Mondial de Formula1 se vor alinia 11 echipe, cu una mai puţin decât anul trecut, după ce Hispania Racing Team, condusă la un moment dat de românul Colin Kolles, nu a mai reuşit să găsească resursele băneşti pentru a continua.
Cazul falimentului HRT, un team aflat încă de la înfiinţare pe marginea prăpastiei, este cel mai grav înregistrat în ultima perioadă, dar situaţia financiară îi îngrijorează şi pe oficialii altor echipe.
Martin Whitmarsh, team-principal al McLaren-Mercedes şi totodată preşedintele Asociaţiei Echipelor de Formula 1 (FOTA), avertizeză că şapte dintre cei 11 competitori funcţioneză în "modul de supravieţuire", în timp ce Cyril Abiteboul, managerul Caterham, crede că, exceptând tripla campioană mondială Red Bull, toată lumea suferă.
Whitmarsh consideră că actualele probleme au drept cauze efectele care se resimt încă după criza financiară din 2008, dar comentatorul BBC Andrew Benson apreciează că aceasta este doar abordarea simplistă a situaţiei.
Un expert în marketing a declarat pentru BBC, sub protecţia anonimatului, că modelele de business ale echipelor nu sunt unele eficiente: "Nu sunt sigur dacă şapte echipe au