Gorenje Group şi Panasonic Corporation au anunţat crearea unei alianţe strategice pe termen lung.
Conform unui comunicat remis redacţiei, alianţa strategică între cele două companii va fi structurată în jurul a doi piloni: un departament de cercetare şi dezvoltare comun şi folosirea aceloraşi platforme de producţie pentru categorii de produse selectate (maşini de spălat, frigidere şi cuptoare incorporabile); reţeaua de vânzări şi know-how-ul de marketing pentru distribuţia în Europa.
În plus, alianţa va crea o fundaţie flexibilă ce va permite ambelor companii să stabilească şi alte zone de cooperare.
Pentru a demonstra încrederea în reuşita acestei alianţe şi a angajamentului pe termen lung a relaţiei de business, Panasonic va investi 10 milioane de euro şi va achiziţiona o minoritate de acţiuni în Gorenje.
Franjo Bobinac, Preşedinte şi CEO Gorenje a declarat: "Crearea unei alianţe cu o corporaţie având o asemenea reputaţie ca Panasonic reprezintă pentru Gorenje un prag istoric şi un pas important în aplicarea politicilor noastre strategice. Panasonic este un lider global cu o tradiţie de peste 100 de ani şi cu un angajament puternic de a investi în inovaţii eco. Gorenje, angajată în continuare viziunii pe termen lung de a rămâne independentă, are o cunoaştere amănunţită a pieţei europene şi a consumatorilor săi cu focus pe design, inovaţie şi calitate. Sinergiile în design, producţie şi vânzări vor aduce beneficii ambelor companii dar şi consumatorilor finali şi altor susţinători. Parteneriatul va rezulta într-o serie de oportunităţi pentru ambele corporaţii şi va deschide cu siguranţă unele noi în viitor. De abia aşteptăm să cooperăm cu Panasonic".
La rândul său, Laurent Abadie, Preşedinte şi CEO Panasonic Europe, a declarat: "Angajamentul Gorenje de a dezvolta produse inovatoare şi superioare calitativ fac din companie un partener