• Fata de perioada anului trecut, in medie, numarul masinilor recuperate de la datornici a trecut de 25 la suta, majoritatea fiind masini din import, cu preturi ce nu trec de 10 mii euro
Iesenii care sunt interesati de achizitionarea unui autoturism la mana a doua pot ataca ofertele firmelor de leasing. Din cauza faptului ca multi clienti nu au mai facut fata ratelor, aici se pot gasi adevarate chilipiruri, mai ales ca acum companiile de leasing se confrunta cu cel mai mare val de recuperari de bunuri. Fata de perioada anului trecut, in medie, numarul masinilor recuperate de la datornici a trecut de 25 la suta, majoritatea fiind masini din import. Cele mai multe masini recuperate sunt cele de clasa medie, de pana in 10 mii euro, luate in leasing cu avans mic, revandute la preturi sub preturile pietei auto actuale. In spatele preturilor ofertate se afla dorinta reprezentantilor firmelor de leasing de a scapa cat mai repede de autoturisme. Sau, in unele cazuri, masina recuperata de la client nu a fost bine intretinuta. "In primul rand, masinile recuperate nu sunt la fel de bine intretinute ca si cele de pe piata second-hand; unele pot fi putin lovite sau zgariate. In al doilea rand, firmele de leasing se afla sub presiunea stocurilor in crestere, iar in al treilea rand noi abia acum invatam sa vindem masini", detaliaza Razvan Diaconescu, directorul Impuls Leasing. De asemenea, cei care doresc sa isi achizitioneze masini de la firmele de leasing trebuie sa stie ca de cele mai multe ori acestea sunt luate pe propria garantie. "Nu se ofera nici o garantie. Masina este exact asa cum este luata de la client", sustin reprezentantii BCR Leasing. Ofertele sunt din cele mai variate. De exemplu, la BT Leasing, un Opel Corsa, pe motorina, din anul 2007, cu 37 mii kilometri la bord, are un pret de 6.500 euro, iar un Volkswagen Touareg, din 2007, pe motorina, cu a