Zece companii aeriene au fost amendate de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC), a anuntat marti, intr-o conferinta de presa transmisa de Realitatea TV, Ludovic Orban, ministrul Transporturilor. Sanctiunile vin in urma evenimentelor din decembrie, cand mii de calatori au stat zeci de ore pe aeroporturi, deoarece cursele le-au fost amanate sau anulate.
Orban a sustinut ca institutia care e indreptatita sa sanctioneze companiile aeriene ce nu respecta drepturile pasagerilor este Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului. "Aeroporturile au obligatia sa sesizeze ANPC atunci cand constata incalcarea drepturilor pasagerilor", a explicat Orban.
Ministrul Transporturilor a constatat ca pasagerii nu-si cunosc drepturile. "De aceea, am dispus ca aeroporturile sa puna la dispozitia pasagerilor pliante in care le sunt prezentate drepturile", a completat Orban.
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor a amendat companiile aeriene care au avut intarzieri de curse in perioada 3 - 5 ianuarie si nu au respectat drepturile pasagerilor. Din cele 16 firme controlate, 12 au fost obligate sa plateasca amenzi in valoare totala de 288.100 de lei. Blue Air a fost cel mai drastic sanctionata: 49.200 de lei, pentru ca nu si-a informat clientii despre drepturile pe care le au, informeaza Hotnews.
"Cuantumul amenzilor aplicate a fost stabilit in functie de numarul de pasageri inregistrat la cursele intarziate, precum si in functie de timpul de asteptare pana la decolare. Controlul ANPC continua in prezent la doua companii Austrian Airlines si Aeroflot-Russian International", a declarat marti seful ANPC, Dan Vlaicu. El a precizat ca firmele de transport aerian au fost amendate cu cate 300 de lei pentru fiecare pasager care nu a fost informat despre drepturile lui, si cu cate 800 de lei pentru fiecare