Ediţia a 59-a a Festivalului Internaţional de Film de la Berlin (5-15 februarie), aflată în plină desfăşurare, are printre invitaţi un număr impresionant de români Dacă primul film românesc (de fapt, o coproducţie România – Marea Britanie – Ungaria) selecţionat, după 16 ani, în principala competiţie a Berlinalei (de la Patul conjugal al lui Mircea Daneliuc), Katalin Varga de Peter Strickland, nu a avut deocamdată premiera, debutul în lungmetraj al lui Radu Jude a beneficiat deja de trei proiecţii cu public, toate în săli pline pînă la refuz. Cea mai fericită fată din lume este inclus în secţiunea „Forum“ a festivalului, dar ar fi meritat să intre în competiţie. Microcosmosul familial, pus sub lupă
Eroina menţionată în titlul filmului este adolescenta Delia Frăţilă din Geoagiu Băi, rol în care străluceşte actriţa neprofesionistă Andreea Boşneag. Delia nu e nici pe departe un protagonist excepţional; ea nu se remarcă nici prin frumuseţe, nici prin inteligenţă, nici prin popularitate. Cele mai mari realizări ale sale de pînă acum sînt Premiul al-III-lea obţinut în liceu şi recenta cîştigare a unei maşini la un concurs organizat de o firmă de răcoritoare, pentru care nu a făcut altceva decît să bea suc şi să trimită prin poştă trei etichete desprinse de pe sticle. Loganul primit devine obiect de dispută între Delia (care vrea să-l păstreze şi să-l folosească, după ce îşi va fi luat carnetul de conducere) şi părinţii ei (care i-au găsit deja cumpărător şi intenţionează să investească banii căzuţi din cer în deschiderea unei pensiuni turistice), iar pentru regizorul-observator, un bun pretext ca să analizeze, cu detaşare şi precizie, relaţiile de familie din societatea românească de azi. Tensiunile dintre fiică şi părinţi cresc treptat pe parcursul filmului, culminînd cu răbufnirea de furie, lipsită de orice urmă de afecţiune paternă, a domnul