Afacerea antreprenorului Daniel Truică, Vola.ro, ocupă primul loc într-un top Deloitte al celor mai dinamice companii de tehnologie din regiune, cu o creştere de peste 6.000% a veniturilor în ultimii cinci ani. În 2007, Daniel Truică, managing partner al Vola.ro, era unul dintre sutele de români care pornea o afacere online.
Ideea era simplă. Să vândă bilete de avion şi servicii turistice pe internet. Şi, dacă în urmă cu cinci ani businessul său genera o cifră de afaceri de 105.000 de euro, în 2010 omul de afaceri reuşea performanţa ca acest indicator să înregistreze o creştere remarcabilă, până la cinci milioane de euro.
„Cred că Vola.ro a beneficiat de pe urma crizei. În primul rând, criza financiară de amploare prin care am trecut şi prin care trecem a accelerat migrarea clienţilor din mediul offline către cumpărăturile online. În acelaşi timp, criza financiară a mai triat competiţia şi a descurajat anumite planuri de investiţii şi intrarea unor noi jucători pe această piaţă, astfel încât efectul a fost cel al unui scut", a declarat pentru „Adevărul" Daniel Truică.
Primii paşi
Raportând an de an creşteri de două cifre ale vânzărilor, afacerile tânărului antreprenor (31 de ani) au atras atenţia realizatorilor clasamentului „Deloitte Technology FAST 50", pentru Europa Centrală şi de Est.
Astfel, în 2011, compania de servicii turistice online Vola.ro (cu 50 de angajaţi) s-a plasat pe locul întâi în ierarhie, datorită unei rate de creştere a veniturilor de 6.219% în ultimii cinci ani.
Din 2007 şi până în prezent, firma în care Truică este acţionar a vândut aproximativ 100.000 de bilete de avion (30.000 de unităţi numai în prima jumătate a lui 2011), iar previziunile cu privire la cifra de afaceri din acest an, 15 milioane de euro, indică un nivel care face din Vola.ro o afacere de talie medie.
Primii paşi în business i-a făcut