Un grup de ingineri japonezi de la universităţile din Tokyo şi Tohoku lucrează la prototipul unui nou mijloc de transport, care să optimizeze viteza, performanţa şi costurile: jumătate tren-jumătate avion. În cadrul unei conferinţe internaţionale despre robotică şi automatică, specialiştii japonezi au vorbit despre efectul de sol, principiul după care va fi construit acest "tren-avion", scrie Fastcompany.com.
Efectul de sol se bazează pe curenţii de aer aflaţi între un obiect de mişcare şi sol. Astfel, tren-avionul va fi propulsat de către aceşti curenţi de aer, cu efect asemănător celui de pernă de aer. AeroTrain ar putea deveni, în cazul în care va fi construit, soluţia mai ieftină a trenurilor cu levitaţie magnetică (maglev), care folosesc drept propulsie forţele de atracţie şi respingere dintre şine şi vagon.
În cazul în care AeroTrain va fi construit, va fi nevoie nu doar de un simplu pilot, ci de un întreg sistem computerizat de control. Inginerii japonezi spun însă că acest "tren-avion", care cel mai probabil va zbura alimentat de energie eoliană şi solară, se află doar la stadiul de idee şi că va mai rămâne o vreme aşa.
Un grup de ingineri japonezi de la universităţile din Tokyo şi Tohoku lucrează la prototipul unui nou mijloc de transport, care să optimizeze viteza, performanţa şi costurile: jumătate tren-jumătate avion. În cadrul unei conferinţe internaţionale despre robotică şi automatică, specialiştii japonezi au vorbit despre efectul de sol, principiul după care va fi construit acest "tren-avion", scrie Fastcompany.com.
Efectul de sol se bazează pe curenţii de aer aflaţi între un obiect de mişcare şi sol. Astfel, tren-avionul va fi propulsat de către aceşti curenţi de aer, cu efect asemănător celui de pernă de aer. AeroTrain ar putea deveni, în cazul în care va fi construit, soluţia mai ieftină a trenurilor cu levitaţie magnetică