Cifrele Biroului Roman de Audit al Tirajelor pe al treilea trimestru din 2007 au aparut in mare parte pe site-ul institutiei. Fara a astepta ultimele rezultate (octombrie-decembrie), putem trage concluzia ca succesul anului 2007 a fost “Click!”, care insa n-a luat cititori din locul de unde si-a luat redactia, adica de la “Libertatea”. Aglomeratia de pe piata revistelor de femei ar putea sufoca unele titluri, mai ales ca se pregatesc inca doua lansari. Ghidurile TV nu mai merg ca acum cativa ani, in timp ce piata revistelor de barbati e un pic vai de ea, scrie Iulian Comanescu pe blogul sau.
I. Cotidiene centrale: “Click!”, performerul anului
Topul ziarelor cu cifre actualizate este urmatorul, in functie de tirajul vandut, in medie pe aparitie, perioada iulie-septembrie 2007:
1. Libertatea - 255.698
2. Jurnalul national - 72.264
3. Pro Sport - 72.049
4. Gazeta sporturilor - 71.585
5. Evenimentul zilei - 56.543
6. Click! - 51.643
7. Adevarul - 25.165
8. Ziua - 16.926
9. Zf - 16.707.
Interesante sunt evolutia ascendenta a “Click!” si cea descendenta a “Evenimentului zilei”. “Click!”, titlu construit pe ramasitele “Averea” la Dinu Patriciu de redactia plecata de la “Libertatea”, este fara indoiala performerul lui 2007 in materie de cresteri, cu atat mai mult cu cat pe BRAT poate fi gasit si tirajul mediu vandut pe octombrie, de 79.537 de exemplare. Nu l-am inclus in topul de mai sus din motive de simetrie (alte ziare au doar rezultatele pe trei luni) si in locul mediei BRAT am facut media aritmetica a celor trei luni, insa e notabil faptul ca tabloidul pleca de la aproximativ 34.000 vanzari in martie 2007, la lansare. Colegii au privit probabil cu interes concurenta cu “Libertatea”, unde si eu, printre altii, am considerat ca e cazul ca un alt tabloid sa apara cu o formula mult diferita