De la General Electric la Ford, de la producatorul chinez de panouri solare SunTech la furnizorul de utilitati francez EDF, de la constructorul spaniol de turbine eoline Iberdrola Renovables la furnizorul de energie italian Enel, corporatii din intreaga lume asteapta ca politicienii sa inteleaga ceea ce mediul de afaceri stie deja: energia verde sta la baza dezvoltarii economice.
Summit-ul de la Copenhaga va fi un esec, spun unele voci, iar politicienii nu vor reusi sa negocieze pactul succesor Protocolului Kyoto, prin care sa fie aplicate masuri pentru reducerea incalzirii globale.
Companiile, insa, sunt cu multi pasi inaintea politicienilor. Miliarde de dolari au fost deja investite in proiecte ecologice din California pana in Cambogia, si, in ciuda neintelegerilor la nivelul liderilor guvernamentali, analistii se asteapta la injectarea unor sume imense de bani, in urmatorii zece ani, in acest domeniu.
"Politicienii trebuie sa ajunga la zi, pentru ca sectorul privat i-a lasat mult in spate. Companiile si consumatorii au imbratisat agenda verde si au inceput o adevarata revolutie", a spus Joe Stanislav, analist la firma de consultanta Deloitte, citat de Business Week.
In mijlocul celei mai grave crize economice din anii 1930 pana acum, promovarea strategiei "verzi" nu are drept miza doar salvarea planetei. Companiile, in special din industriile cu un consum imens de energie, cauta sa-si majoreze profiturile, iar tehnologiile legate de ecologie le-ar ajuta in acest sens.
Enel, de exemplu, a investit trei miliarde de dolari in contoare inteligente, care permit clientilor sa monitorizeze mai bine consumul de energie electrica. Astfel, Enel economiseste, in prezent, 750 de milioane de dolari in fiecare an, gestionand mai bine centralele electrice pe care le detine.
In plus, compania intentioneaza sa