In cea mai veche meserie din lume este nevoie, mai ales in vremuri de criza, de marketing. Trebuie sa stai cu fata la piata, la clienti. Sau cu spatele, sau cu profilul, asa cum ti-o cere publicul. Fetele care au avut minte sa priceapa au inteles lectia asta. Din pacate, prea putine. Criza le-a afectat pe toate. Se vede cu ochiul liber. Acum doi ani, la inceputul crizei, o domnisoara se arata increzatoare: "Nu scad clientii. Oricat de sarac ar fi, omul nu intra in banii alocati pentru sex".
Chestia asta este insa valabila la bautura alcoolicilor sau la tigari, nu si la sex. Diogene le explica atenienilor, dupa ce se masturba in public, ce minunat ar fi daca si-ar putea potoli si foamea frecandu-se pe pantece, asa cum se autosatisfacea pe partea de sex. Deci barbatul roman fata cu criza poate lesne sa-si iubeasca nevasta sau sa se iubeasca singur si sa treaca banii dintr-un buzunar in contul ratei la casa sau masina. Ca fata, ce faci? Scazi pretul.
Dar scazand pretul, risti sa-i pierzi pe unii mai cu pretentii care considera proasta marfa atarnata in galantar cu pret de 100-150 de lei ora. Apare, asadar, dilema incuietoare: pui in anunt 300 de lei si ii atragi pe niste domni mai cu pretentii care vor ceva mai curat si care elimina din start ofertele de 100-150 de lei, dar iti asumi riscul sa nu mananci o saptamana-doua, pana pica vreun peste mai din upper middle class? Sau mergi pe un 100-150 de lei mai realist si stii ca ai asigurat un flux care sa-ti tina biznisul pornit? O minte de marketing a rezolvat problema: fata da un anunt in care se vinde la 100 de lei, unul in care se vinde la 200, unul cu 300 si unul la 400, cu numere de telefon diferite.
In cea mai veche meserie din lume este nevoie, mai ales in vremuri de criza, de marketing. Trebuie sa stai cu fata la piata, la clienti. Sau cu spatele, sau cu profilul, asa cum ti-o cere