Dacă îi dezvălui fantezia vacanţei tale perfecte lui George Rusu, ai grijă, ţi-o va vinde!
Omul de afaceri George Rusu ar fi putut să ajungă fără probleme somelier. Cu umorul șlefuit în trei ani la facultatea de Teatru și cu siguranța absolventului de Limbi Străine, Rusu are în permanență cuvintele la el, cum se spune. Poţi să ţi-l imaginezi cu uşurinţă lăudând un vin de colecţie şi dând peste mână unui profan care ar încerca să facă un șpriț dintr-un Dom Pérignon vechi de 15 ani.
Din 1999, de când a înfiinţat prima companie de turism de afaceri din România, ProTours, Rusu face tot cam același lucru, doar că a ales să vândă un alt tip de experiențe. Ca şi vinurile, acestea sunt destinate numai cunoscătorilor: servicii „la cheie" pentru oamenii de afaceri care vor să cunoască piețe străine și respectiv vacanțe exclusiviste.
Când soliciţi amănunte legate de „exclusivism", expresia de pe chipul lui Rusu te transpune brusc în pielea profanului cu apa minerală: „Turismul exclusivist nu se va face la grămadă decât în ziua în care Ferrari va începe să vândă mașini în rate și Dom Pérignon va lansa o promoție în supermarket". O afirmație aparent arogantă, dar perfect asumată odată ce începi să-i cunoști filosofia de afaceri.
Pe o piață pe care unii jucători aleg să se dueleze în sloganuri de tipul „s-a ieftinit luxul!", George Rusu se ferește de comparații forțate și de găselnițe de marketing. Înainte de a-ți spune ce este exclusivismul, simte nevoia să sublinieze ce nu este, cu rigurozitatea profesionistului care se lovește zilnic de multe definiții anapoda.
În primul rând, a face turism exclusivist „nu înseamnă să pleci cu un pachet charter într-un hotel de cinci stele", își începe pledoaria, accentuând cuvântul „charter". Nu poți să faci turism exclusivist pentru mase, și asta pentru că vacanța din mintea cuiva nu are nicio legătură cu fantezi