Jeep Wrangler este urmasul unui cunoscut vehicul militar, fabricat cu mai bine de 66 de ani in urma sub numele de Willys.
Willys a fost creat pentru prima data in 1943, fiind capabil de a merge oriunde si de a face orice. Autoturismul Jeep Wrangler de astazi mosteneste calitatile autoturismului creat acum mai bine de 66 de ani.
Wrangler 2009 pastreaza imaginea modelului militar prin grila cu sapte fante, pasajele trapezoidale ale rotilor si farurile fata rotunde. Sasiul masiv, dimensiunile compacte si bara stabilizatoare fata decuplabila il ajuta sa treaca peste cele mai dificile terenuri.
Jeep Wrangler este disponibil in Romania in doua versiuni, Sport (transmisie manuala cu 6 trepte, garda la sol 24 cm) si Rubicon (transmisie automata cu 5 trepte, garda la sol 26 cm).
Modelul testat Jeep Wrangler Sport, disponibil cu un motor diesel de 2,8 litri 177 CP cu injectie directa, cu tehnologie Common rail, are un pret de 27.400 euro cu TVA.
Consumul in afara orasului a fost de 9,5 litri la 100 km.
Wrangler este usor de condus in oras, parcat, sau urcat pe drumuri de munte datorita dimensiunilor de 4,2 metri lungime si 1,87 metri latime. Pozitia la volan este foarte buna iti ofera o vizibilitate excelenta.
Masina se comporta bine in off-road, fiind parca mai placuta pe drumuri neasfaltate. Dimensiunile reduse si garda la sol de 24 de cm iti ofera posibilitatea sa treci peste damburi, santuri, sa ajungi pe orice deal ti-ai propus.
Pe sosea nu iti permiti sa circuli cu viteze prea mari, Wrangler este mai mult de off-road.
Programul electronic de stabilitate, disponibil ca dotare standard, ajuta la mentinerea stabilitatii acestuia pe orice tip de teren, aplicand o forta de franare selectiva pentru a controla tendintele supra- si subviratorii. ESP include sistemul hidraulic de asistenta la franare, controlul tractiunii si sis