Porsche România a lansat oficial săptămâna trecută cel mai nou model al gamei Skoda. Fabia a venit pe plaja hotelului Rex din Mamaia, în cadrul unui eveniment desfăşurat pe parcursul a două zile, la care au participat jurnalişti din presa scrisă, radio şi televiziune.
Dacă prezentarea în premieră mondială a noii generaţii Skoda Fabia a avut loc la Salonul Auto de la Geneva în martie 2007, Fabia a călcat carosabilul românesc două luni mai târziu. Porsche România, importatorul Skoda, a ales ca loc de desfăşurare al evenimentului staţiunea Mamaia.
Pe parcursul celor două zile, jurnalişti din toată ţara au avut posibilitatea de a testa noul model al producătorului ceh, fiind disponibile în jur de 35 de maşini de drivetest, acoperind toată gama de motorizări. Maşinile au fost testate prin Mamaia şi Ovidiu, pe o distanţă de aproximativ 30 de kilometri.
Dacă tot am amintit de motorizări, oferta pentru noua Fabia cuprinde şapte versiuni, dintre care patru sunt alimentate cu benzină, începând de la un 1.2 l de 60 CP şi până la un motor de 1.6 l 16 V de 105 CP. Ca alternativă la transmisia manuală cu cinci trepte, în cazul motorizării pe benzină 1.6 16V/77 kW (105 CP), Skoda oferă posibilitatea dotării cu transmisie automată cu şase trepte Tiptronic. Gama de motoare diesel numără trei propulsoare, două TDI de 1.4 de 70 CP, respectiv 80 CP şi un 1.9 de 105 CP pentru cei care doresc un plus de putere.
Mică, dar spaţioasă
Skoda a schimbat designul noii Fabia, a cărei grilă faţă aminteşte puternic de modelul Roomster, lansat anul trecut. Noua Fabia a crescut în dimensiuni (3.992 x 1.642 x 1.498 mm), astfel că se situează la limita superioară a clasei sale. Dimensiunile sporite fac însă din noul model una dintre cele mai spaţioase maşini din clasa mică. Spaţiul destinat pasagerilor este mai mare decât în cazul primei generaţii, atât în faţă