Nucleul businessului si, implicit, al resurselor umane in organizatie este departamentul comercial, intrucat actul final al afacerii este vanzarea, este de parere Angelica Cadar, HR manager in cadrul Steilmann Romania.
"Totul este gandit pentru a vinde. Lucrul se desfasoara in cerc, astfel incat, daca unul dintre departamente nu isi indeplineste rolul, toate celelalte divizii sunt afectate. Intrucat tot businessul se concentreaza pe activitatea de vanzare de produse vestimentare, este esentiala intelegerea modei ca domeniu si, cel mai important, a politicii noastre, ca si companie", spune Cadar.
In cadrul structurii comerciale functioneaza departamentul de deschidere magazine, investitii magazine, marketing si vanzari si logistica.
Departamentul care creeaza produsul este cel de creatie-colectie, unde lucreaza sase designeri. "Ei gandesc colectiile in acord cu departamentul comercial si, mai ales, ca raspuns la ceea ce se cere pe piata", spune Cadar, care adauga ca toate colectiile sunt gandite "in house".
Urmeaza departamentul de cumparare (sau productie), care aduce in realitate produsele, in relatie cu furnizorii interni sau externi. "In prezent, pe partea externa se lucreaza exclusiv cu furnizori din grupul Radici", precizeaza HR managerul. Si, in final, departamentul comercial, care gandeste politica de comercializare a produselor in magazine.
Insa odata cu intrarea in portofoliul grupului italian Radici, care a preluat anul trecut afacerea Steilmann la nivel international, planurile de extindere sunt tot mai ambitioase.
Astfel, pe termen lung, compania urmareste deschiderea de magazine in Sebia, Croatia, Ucraina, dar si dezvoltarea retelei in Bulgaria si Republica Moldova, unde detine deja cate un magazin. "Pana in 2008-2009, vom ajunge la aproximativ 80 de magazine in Romania si circa 21 de magazine in reteaua externa",