Astăzi, rezervarea biletelor de avion sau a unei camere de hotel, în ţară sau oriunde în lume, se poate face accesând pagina de internet a unei companii aviatice sau a unei agenţii de turism autohtone. Informaţia nu o mai iei de la chioşc, ci deschizând pagina de web a ziarului respectiv. În urmă cu zece ani însă nu era uşor să convingi un patron că existenţa afacerii sale pe internet i-ar putea aduce beneficii.
La început a fost şi specula cu domenii
„Investiţia în spaţiul virtual era privită, acum un deceniu, ca un lux. Era nevoie de multe argumente pentru a convinge un client de necesitatea unui site. În fapt, primul obstacol era să convingi clientul că are nevoie de un domeniu «ro» pentru e-mail şi pentru site, că e mult mai elegant şi profesional să deţină o adresă de genul: director@firmamea.ro decât director@yahoo.com. Apoi, trebuia să depui alte eforturi pentru a convinge clientul că are nevoie şi de alte servicii conexe pentru a avea un site: conexiune internet, domeniu web, server de email", explică Daniel Tănăsie, manager al companiei de web design „3 Waves".
„RoHost" şi-a început activitatea la sfârşitul anului 2000 şi a înregistrat primele domenii pentru clienţi un an mai târziu. Chiar dacă cele dintâi rezervări datează din 1996, paginile de internet ale unor companii au devenit funcţionale trei sau patru ani mai târziu.
„Nu ştiu cât de mult a contat interesul financiar al companiilor în decizia de a avea o pagină de internet. E foarte posibil ca majoritatea domeniilor să fi aparţinut tinerilor entuziaşti şi companiilor care se temeau că altcineva le-ar fi putut «fura» numele. Bineînţeles că au existat cazuri în care domenii interesante sau care sunau bine au fost cumpărate de către străini cu intenţia de a le revinde mai apoi la preţuri mari", susţine Cosmin Neagu administrator la RoHost.
Timişoara, anul 2000 - 12 siteuri