Traseul liniei ferate va străbate 220 km din teritoriul Columbiei, de la Pacific la Atlantic, şi va reprezenta un "cap de pod" între cele două Americi pentru Beijing, unde vor fi descărcate mărfuri chinezeşti, respectiv încărcate minereuri şi alte materii prime
Un "rival" pentru Canalul Panama va fi construit de China, în Columbia, şi va lua forma unei căi ferate de 220 km, prin intermediul căreia mărfurile chinezeşti vor pătrunde în cele două Americii, iar Beijingul va putea importa materii prime.
Proiectul ambiţios a fost anunţat, luni, de preşedintele columbian Juan Manuel Santos, relatează agenţia chineză Xinhua. "Este o popunere reală şi chiar aflată într-un stadiu avansat. Nu vreau să creeze aşteptări exagerate, dar este fezabil", a spus Santos, citat de The Financial Times (FT).
Studiile realizate de chinezi au vizat costul transportului pe tonă şi costul investiţiei, iar "toate se potrivesc", a precizat preşedintele columbian. Proiectul se anunţă profitabil pentru ambele părţi. Mai mult, Columbia ar obţine un important avantaj în negocierile comerciale cu SUA, estimează FT.
Un "Canal uscat" de 7,6 miliarde USD
Realizarea proiectului intitulat deja "Canalul uscat" va costa 7,6 miliarde USD. Investiţia va face toţi banii pentru China, care va obţine un "cap de pod" între cele două Americi, unde vor fi descărcate mărfuri chinezeşti, respectiv încărcate minereuri şi alte materii prime. Columbia este al cincilea producător mondial de cărbune, o resursă energetică pe care economia chineză încă se bazează în foarte mare măsură.
Linia ferată va porni de la Pacific (unde vor fi descărcate vapoarele din China) şi va ajunge pe coasta atlantică a Columbiei, lângă localitatea Cartagena, situată aproape de graniţa cu Venezuela. Graţie căii ferate, relaţiile economice dintre Beijing şi Bogota vor fi impulsionate, după ce au crescu