În mediul urban, canalul public de radio este ascultat în proporţie de 67,3% de persoane cu vârste de peste 50 de ani. Sondajele de audienţă arată că Radio România Actualităţi are cei mai În mediul urban, canalul public de radio este ascultat în proporţie de 67,3% de persoane cu vârste de peste 50 de ani.
Sondajele de audienţă arată că Radio România Actualităţi are cei mai în vârstă ascultători din mediul urban şi Capitală. Posturile comerciale se bat pe ascultătorii tineri şi maturi. Cei mai mulţi ascultători din Bucureşti ai posturilor Radio Total, Guerrilla şi Romantic au studii superioare.
Ca în orice business de media, şi producătorii programelor de radio trebuie să răspundă la întrebarea: cui ne adresăm? Concret: cine sunt oamenii care ne ascultă? Numărul de ascultători reprezintă un indicator de audienţă cantitativ care, chiar dacă poate fi o "medalie" pe blazonul unui radio sau un motiv de mândrie în comunicatele de presă, nu este întotdeauna determinant în atragerea de bugete de publicitate.
Până la urmă, contează profilul ascultătorilor, altfel spus, calitatea audienţei. În funcţie de structura acesteia, radiourile îşi valorifică avantajele (punctele tari) în faţa advertisierilor.
În mediul urban, Radio România Actualităţi are o audienţă considerabilă, potrivit ultimului studiu lansat pe piaţă (septembrie - octombrie 2007): o medie zilnică de 1,51 de milioane de ascultători. În ciuda îmbunătăţirii unor programe, mai ales a Matinalului, audienţa canalului public continuă să sufere în segmentul publicului tânăr.
Dintre marile reţele radio din mediul urban, România Actualităţi are cele mai mici ponderi în targetul de vârstă 11-39 de ani. În schimb, 28,6% din ascultătorii săi au vârste între 50 şi 59 de ani, iar 38,7%, depăşesc 60 de ani. De asemenea, jumătate dintre ascultători au studii primare. În Bucureşti,