Radu Apostolescu a plecat la drum în 2001 cu o Dacie Papuc şi 5.000 $ şi a construit eMag, cu venituri de 145 mil. euro anul trecut.
Naspers, o companie multinaţională fondată în 1915 în Africa de Sud, cu afaceri anuale la nivel global de peste 5 miliarde de dolari în media, comerţ electronic şi internet, a cumpărat un pachet de 70% din acţiunile eMag.ro - cel mai mare magazin online din România - care va deveni "arma" de atac a grupului pe retail IT&C şi pe alte pieţe din
estul Europei.
eMag, o companie care a avut anul trecut un profit net de 1,2 mil. euro la afaceri de 145 mil. euro - conform datelor de la Ministerul de Finanţe, este cel mai mare jucător din retailul online IT&C. Cel mai apropiat rival, grupul de companii deţinut de Marius Ghenea, a avut anul trecut un rulaj de peste 40 de milioane de euro. eMag a anunţat anul trecut că are în plan să ajungă în cinci ani la afaceri de 1 mld. euro.
Cele două părţi nu au oferit detalii despre valoarea tranzacţiei. Naspers a ajuns la o deţinere de 70% la eMag cumpărând titluri de la toţi acţionarii. Sebastian Ghiţă, unul din fondatorii grupului local de firme Asesoft, este cel care a vândut cel mai mare pachet de acţiuni - peste 40%, el ieşind din eMag prin această tranzacţie. Naspers a preluat şi 50% din titlurile lui Iulian Stanciu (peste 20%) şi Radu Apostolescu (peste 8%).
Noua structură a acţionariatului eMag este: Naspers - 70%, Iulian Stanciu - 21,6% şi Radu Apostolescu - 8,4%.
"Suntem nerăbdători să lucrăm împreună în anii ce vor urma pentru dezvoltarea şi extinderea operaţiunilor pe piaţa de online din regiune", a declarat Cristina Berta, director de fuziuni şi achiziţii al Naspers Europe. Grupul a mai cumpărat în România site-ul autovit.ro şi furnizorul de soluţii de comerţ electronic GeCad ePayment.
"Este un pas important pentru industria locală şi un semnal c