In plin efort de reducere a cheltuielilor publice, Societatea Nationala a Lignitului Oltenia a decis sa organizeze o licitatie pentru inchirierea a 42 de autoturisme particulare cu sofer, destinate personalului cu functii de raspundere. Licitatia a fost anuntata cu 3 zile inainte de Revelion, iar ofertele vor fi deschise in 14 ianuarie 2011. Valoarea contractului este de 1,439,910 lei (circa 338.000 euro), iar potrivit unor calcule HotNews, SNLO va achita intre 1800 si 3500 de lei lunar pentru un asemenea sofer. Cele noua unitati subordonate vor avea la dispozitie in medie cate 7 masini cu sofer (din care 3 sau 4 de teren), iar managerul companiei are un buget pentru "taxiul personal" de peste 4900 de lei lunar. Cu banii alocati inchirierilor, pot fi cumparate tot atatea Loganuri care sa ramana in proprietatea SNLO, insa legea nu permite asemenea achizitii in aceasta perioada. Explicatiile SNLO sustin eficienta unui asemenea demers.
Surse din interiorul SNLO au declarat pentru HotNews ca inchirierea este mai eficienta. "Noi platim, asa cum ati spus in articol, intre 1800-3500 de lei pentru o asemenea masina. Asta include toate cheltuielile- cu salariul soferului, cu combustibilul, cu piesele de schimb si asa mai departe. Soferii nostri au un buget salarial de 2000 de lei brut. Ori, daca am folosi masini proprii, ne-ar mai ramane 1500 de lei pe luna in cel mai bun caz, pentru restul cheltuielilor cu benzina, reparatii, piese samd", au declarat sursele citate.
"Dupa parerea mea, nu era momentul sa faca acum aceste cheltuieli. Dar legea e de partea lor, intrucat nepermitand achizitiile dar lasand aceste inchirieri, din punct de vedere legal totul e ok", au declarat pentru HotNews, oficiali din cadrul Ministerului Economiei. In plus, au mai precizat acesta, e posibil ca in cazul in care contractul se face in leasing, la finalul acestuia autoturis