Producatorul ceh de medicamente Zentiva a inregistrat o scadere de 19,5% a vanzarilor totale de anul trecut pe piata romaneasca, deprecierea fiind pusa pe seama strategiei companiei de a-si orienta interesul catre profitabilitate, in defavoarea cresterii cotei de piata, potrivit declaratiilor actualului sef interimar al Zentiva, Josef Belcik.
„Rezultatele sunt urmarea fireasca a unui an marcat de schimbari, si anume de strategie financiara si comerciala, de management si de prioritati. Incepand cu cea de-a doua jumatate a anului trecut, interesul s-a concentrat mai degraba catre profitabilitate si eficientizare a proceselor, si intr-o mai mica masura catre cresterea cotei de piata. Ne asteptam ca vanzarile pe piata locala sa revina la un trend pozitiv, in concordanta cu rata de crestere a pietei”, a declarat Josef Belcik (foto).
Cu toate acestea, compania a inregistrat, anul trecut, un profit net de aproximativ 1,2 milioane de euro, de 5 ori mai mic fata de cel realizat in 2006, in conditiile in care afacerile companiei au scazut cu 20%, pana la 53,7 milioane de euro, potrivit datelor emise de companie.
„Zentiva va ramane la planul sau strategic de crestere, iar scopul sau este sa devina unul din liderii pietei farmaceuticelor din Europa Centrala si de Est. Rezultatele noastre financiare din 2007 nu au fost conform asteptarilor, insa acum ne concentram fortele spre a putea raporta in 2008 atat cresteri ale vanzarilor, cat si ale afacerilor Zentiva”, a declarat presedintele si CEO-ul grupului farmaceutic ceh, Jiri Michal.
Anul trecut, piata interna pharma, evaluata la peste 6 miliarde de lei, s-a caracterixat de incetinirea ritmului de crestere, de expansiunea fara precedent a segmentului de retail, iar fuziunile, transferurile de productie si inmultirea distribuitorului au contribuit la sufocarea pietei de profil.
Aceste rezultate sunt i