Dascălii din Galaţi vor preda literatura română cu ajutorul ecranizărilor după romane din programă, în timp ce în Vrancea şi profesorii care dau titularizarea vor fi supravegheaţi video. Rezultatele dezastruoase de la Bacalaureat îi forţează pe inspectorii şcolari şi pe directori să găsească soluţii pentru ca istoria să nu se repete şi anul viitor.
După dezastrul de la Bacalaureat, toată lumea caută vinovaţi. La Colegiul Tehnic „Traian Vuia" din Galaţi, unde s-au obţinut cele mai proaste rezultate din oraş (promovabilitatea a fost de doar 3,72%), conducerea arată cu degetul către toţi cei implicaţi: elevii, familiile acestora, dar şi sistemul de învăţământ bolnav. Gabriel Gogoncea, directorul instituţiei, invocă chichiţe procedurale, evitând problemele manageriale: „Noi am avut înscrişi la examen 105 elevi din promoţia curentă şi 120 din promoţiile anterioare.
Citiţi şi:
Cine sunt directorii vinovaţi de dezastrul de la Bacalaureat
Baconschi: Nu mai ţin minte nota de la bacalaureat, dar, în orice caz, nu am copiat
Cei din promoţiile anterioare au tras în jos procentul de promovabilitate al şcolii. Problema este şi a elevilor proveniţi din şcolile de arte şi meserii care nu ar fi trebuit să meargă pe filiera asta, a susţinerii examenului. Nu mi se pare corect". O altă problemă ar fi că majoritatea elevilor colegiului provin din familii dezorganizate. „La liceele industriale nu se învaţă! Ăsta este adevărul! Pe lângă asta, cei mai mulţi elevi ai noştri provin din familii dezorganizate sau au părinţii plecaţi din ţară", a spus profesorul.
Silvia Tudor, profesor de matematică, susţine şi ea că, pe lângă subiectele extrem de dificile din acest an, de vină a fost şi dezinteresul elevilor: „Subiectele pentru M2 au fost foarte dificile. Elevii au un nivel de pregătire scăzut. Unii dintre ei au venit aici cu note de 4 de la exame